Saturday 4 August 2012

sepi~



Dikala malam...
terasa hadirnya rindu...
yang menyesak dada,
yang menghimpit kalbu...

Aku...
semakin hilang
dan aku semakin karam...
aku karam dalam kasihmu,
dalam cintamu...


Ya Tuhan, bantulah aku!
sesungguhnya aku tidak mengharapkan rasa ini.
aku tidak pernah impikan derita ini...

andai benar kau bukan untukku lagi,
izinkan aku...
izinkan aku merelakan dikau pergi.
walau perit,
walau pedih,

aku ingin sekali menghantar dikau pergi bersama senyumanku...

namun aku...
aku tidak terdaya.
aku tidak mampu melepaskan cinta itu pergi!
Aku seakan lemas sendiri...
aku seakan jatuh lagi.

Benar,
aku tidak terdaya lagi untuk bangkit sendiri...

Rinduku,
hadirmu... satu anugerah.
kau hadir dikala aku memerlukan.
kau hadir, menghulurkan tanganku.
aku kini mampu berdiri lagi...

Dan dikau, rinduku...
memimpin aku ke arah satu ikatan yang kekal abadi.


Dari: Sayang
Kepada: Rinduku.
Rinduku, aku menantikan dirimu selalu.

No comments:

Post a Comment